Faillissement van Sol Fly BV (22 juni 2021)
Beste relatie,
Op 22 juni 2021 is het faillissement van Sol Fly BV uitgesproken. Graag willen wij u hierbij verdere informatie geven over de afhandeling van het faillissement.
U heeft een boeking met een vertrekdatum in de toekomst
Wij willen u vragen de reis uit te voeren. Sol Fly kocht de vliegtickets direct in bij een definitieve boeking. De tickets zijn ook nu nog beschikbaar en bruikbaar. Het is dan ook de bedoeling dat hiervan gebruik wordt gemaakt!
Helaas is bij SGR nog niet bekend of en voor welk gedeelte de accommodatie is voldaan. Neem hiervoor contact op met de DMC of accommodatie om ervoor te zorgen dat de klant alsnog onbezorgd op reis kan gaan. Is de accommodatie niet beschikbaar of nog niet (volledig) betaald? De kosten – indien niet beschikbaar; de kosten van een vergelijkbare accommodatie – kunnen op een later moment bij SGR worden geclaimd.
Let op: wij hebben van Sol Fly vernomen dat de boekingen bij de volgende partijen allemaal geannuleerd zijn. Zorg ervoor dat u een vervangende – en vergelijkbare – accommodatie boekt voor de klant.
- Jumbo/ Bedsonline
- World2Meet
Het noodnummer van Sol Fly is niet meer beschikbaar. Let u erop dat u het noodnummer van uw reisbureau deelt met de klant. Mocht er onverhoopt zich iets voordoen tijdens de vakantie, weet de klant waar hij/zij terecht kan.
Boekingen met een transfer
Wij hebben van Sol Fly vernomen dat alle transfers van Holiday Taxis zijn geannuleerd. Heeft uw klant een transfer bijgeboekt? Zorg dan voor een vervangende transfer. Ook deze kosten kunnen op een later moment bij SGR worden geclaimd.
Vouchers
Heeft u een voucher ontvangen van Sol Fly, ook deze kunnen straks geclaimd worden bij SGR. Wij zullen u vragen eerst de voucher terug te betalen aan de klant en het bewijs daarvan naar SGR te sturen. Op dit moment heeft het onze prioriteit om de mensen met een vertrek op korte termijn eerst goed te helpen. Wij vragen u nog even geduld te hebben met het claimen van de vouchers. Verdere instructies volgen op een later moment.
SGRZ Retaildekking
De boekingen van Sol Fly vallen onder de SGRZ Retaildekking. Dat betekent dat de betaling tussen u en Sol Fly is gedekt.
Voor geannuleerde boekingen is het recht op commissie komen te vervallen conform de agentuurvoorwaarden. Voor niet geannuleerde reizen blijft het recht op commissie bestaan.Let op: u kunt alleen aanspraak maken op de SGRZ Retaildekking als u de SGRZ Gebruikersovereenkomst heeft getekend en alle kwartaalopgaven en afdrachten heeft voldaan bij SGRZ.
Resumé
Boekingen met een vertrek in de toekomst worden door u uitgevoerd. De tickets worden gebruikt, de accommodatie wordt opnieuw geboekt indien noodzakelijk. Ook een transfer wordt opnieuw geboekt indien dit in de oorspronkelijke boeking zat. Deel het noodnummer zodat hulp en bijstand kan worden geboden indien noodzakelijk en wacht verdere instructies voor het indienen van een claim bij SGR nog geduldig af.